De Mooiste Droom Dit zijn wij

Beginpagina

Lotus-Vakantie
2011

Het was weer tijd voor een Lotus vakantie dit keer gingen we richting Friesland.
En er zouden een aantal verrassingen op ons af komen, maar lees rustig verder.
Om 7 uur was het opstaan in Lathum want we zouden aan de grote reis beginnen en in een keer afreizen richting Hattem.
Om 9.00 uur wordt de motor gestart, buuf Gerda zwaait ons uit.
om 9.25 zitten we op de Ijssel en meteen flinke golven van een rijnaak, dat begint al goed.

Om 9.50 zijn we bij Doesburg en het is gewoon bijna eng rustig op de Ijssel,
alleen een visser waar de dag niet meer van kapot kon, wat een knaap van een snoek zeg.

Onderweg komen we allerlij moois tegen, een Aalscholver die zit te drogen en een Ooievaar die heerlijk zit te poetsen.
We snorren rustig verder en het gaat best vlot allemaal, het zonnetje komt er ook nog bij dus het begin is er.

We komen echt bijna geen boot tegen, waarschijnlijk mede door het slechte weer van de afgelopen dagen.
Om 12.15 uur zijn we bij Deventer en laten we de honden uit in de passantenhaven.

Wat is het toch prachtig met al die dieren langs de Ijssel

Omdat het zo rustig is mogen de kinderen op het voordek zitten

Om 16.15 is het aankomst in Hattem, het is lekker weer en wel de favoriete haven en stad van ons.
Tijd voor lekker shoppen en een bakkie koffie op een terras.

Ji moest toch echt op de foto bij zijn favoriete Porsche

Hattem is echt een aanrader voor iedereen met een boot, de haven ligt er rustig bij je bent zo op de Ijssel.

De kids waren dolblij lekker dollen op het dak van de boot, en ik bekijk de route voor de volgende dag.
Tja het is natuurlijk serieus werk

De volgende ochtend om 7.30 opgestaan want de reis ging richting Zwartsluis, toch wel weer zenuwen van mijn kant.
De Spooldersluis bij Zwolle is niet mijn hobby zo groot en veel verval, maar het viel natuurlijk weer mee we lagen er alleen in.
Alles ging goed en voor we het wisten zaten we op het Zwarte water dus lekker rustig vaarwater.

Joey heeft echt vakantie en ligt natuurlijk stiekem in de achterkajuit te slapen,
Bij Hasselt zitten Jindi en Ji eindelijk aan het ontbijt inmiddels is het ook 11.30.

We hadden leuke buren ze zaten er lekker op los te kwetteren, en toen was er een grote verrassing Zwartsluis.
Onze buren uit Lathum waren al een aantal dagen onderweg met de boot en wilden richting Ijsselmeer.
We hadden elke dag contakt waar we zaten savonds na het eten belde ik op waar zij aangemeerd hadden.
Tja het weer was knudde werd er gezegd, ja bij ons ook, maar waar zitten jullie nu........geen reactie stap is uit de boot....
Vaag verhaal maargoed ik de boot uit en vanaf de andere steiger "joehoe"geweldig echt leuk ze lagen in dezelfde haven,
vanwege de slechte voorspellingen zijn ze toch maar richting friesland gegaan, en zo was het gezellig koffie en thee drinken en savonds een biertje.
We besloten te blijven tot het beter weer zou worden

De mannen haalden diesel om zo snel mogelijk weg te kunnen als het goed weer zou zijn.
leuk plaatje van de Haven van Zwartsluis

Ja de vrouwen hebben de naam maar Hans en Harry die kunnen er wat van.
 En zo lagen we dan nadat de boot van ons ook langs de lange kant was gelegd

Bertine zit er lekker warm bij tijdens de buien, ze hangt in ieder geval de vuile was niet buiten,
maar boven haar hoofd de schone onderbroeken.
Dikke zwarte wolken pakken zich samen boven Zwartsluis dat voorspeld niet veel goeds.

Na drie dagen Zwartsluis is het eindelijk weer goed om te varen,
 de zon schijnt en de Lotus en de Steur gaan richting Giethoorn.
De video kamera's hebben we uitgewisseld om zo leuke plaatjes te krijgen van onze eigen boten.

Toch leuk om te zien hoe de boot in het water ligt, we varen over het Giethoornse meer

Geweldig mooie boot de Steur, ja eindelijk de goede weg te pakken,
tja als je zelf de kaart niet leest en het aan anderen overlaat zou het wel eens kunnen zijn dat je verkeerd vaart.....toch

In Giethoorn kregen we mijn lieve Oom Frikandel op visite, een echte zeeman die zich aan stoelen en banken vasthoudt binnen.
De kids eten zich klem in persiken

Ji is dol op vissen en hoe hij het doet geen idee we zaten naast elkaar en hij ving de ene na andere en ik niks.
Savonds lekker aan de BBQ met Bertine en Harry

Savonds kregen we bezoek in de haven van Giethoorn door het piratenkoor de Waterlanders, echt geweldig.
De sfeer was helemaal kompleet en erg gezellig

Dit is dan laat op de avond, want vroeg naar bed gaan was er deze vakantie niet bij.
En als je dan de foto bekijkt naderhand zie je ineens een wit ding naar Ji heerlijk slapen, die Joey toch!

De weg werd vervolgt en we gingen verder richting Ossezijl ik zorg voor de koffie tijdens het varen, Harry en Bertine varen voor ons.

Kijk nou wat een schippers er zijn, je ziet zo dat het serieus werk is

Geen haven maar aanlegplaatsen, altijd leuk en het kost niks dat maakt het nog leuker!

Tingelingeling huh was dat???? Ja hoor het zal toch niet een ijscoboer op het water, het moet niet gekker worden.
Maar toch was niets minder waar, alles was te koop, dus voor iedereen een lekker ijsje.
Ik moest betalen dus legde mijn Magnum even op de grond, Ji zette een stap op zei en ja hoor de Magnum van mama helemaal plat.

Dit is dus het resultaat als Ji ijs eet en lacht, steeds moest ie weer aan mijn ijsje denken, hij kwam niet meer bij.
Hans geniet savonds van zijn rust en biertje!

De wegen scheiden ons hier, gezien de weersomstandigheden, wij vertrekken toch richting Friesland en Harry en Bertine gaan terug richting Giethoorn.
Jammer maar we hebben het erg leuk gehad samen.

Onderweg kwamen we prachtige molens e.d tegenwij gingen richting Echternerbrug.

Tussendoor nog even aanleggen om de honden uit te laten het levert altijd weer prachtige plaatjes op!

Na drie dagen ellende (regen regen en nog eens regen) in Friesland waar we ook geen foto's van hebben zijn we toch weer terug gegaan richting Giethoorn,
inmiddels zijn we 6 dagen kwijt aan regen en harde wind.
In Echternerbrug was het echt drama en werd ons gezin flink op de proef gesteld drie dagen binnen vertoeven
(ik kon geen spelletje meer zien) maar we hebben het overleefd.
In Giethoorn was het weer goed toeven geen regen meer en de temperatuur was goed genoeg om te zwemmen.....brrrr

Mama's hamburgers zijn de beste, dat moet ook wel want alle liefde is erin gegooit

Als je nou een leuk bijbootje hebt maar hem thuislaat moet je maar wat huren, dus lekker varen door de grachten, echt heel grappig.

Niet teveel om je heen kijken als je kaart moet lezen want bij de molen moesten we rechtsaf de grote plas op,
 molen molen wij zien geen molen...oeps ja savonds op de foto's wel.
Ji Biao weet altijd weer van een boottocht iets spannends te maken, we maakten bijna water.
Wat is die gek zeg en wat kan hij schommelen!

Iedereen blij met een ijsje op het water

En toen was de vakantie bijna om de volgende dag zouden we weer richting Ijssel gaan.

Nog even flink lachen voor de foto behalve Ji die is aan het varen,
Het valt niet mee over stoelen en banken te klimmen om vervolgens met de zelfontspanner een foto te maken!

Leuk om een heel koor Wulpen te zien en een prachtig nest Ooievaars hoog in de boom.
Volgens mij kom je dit alleen tegen vanaf het water.....

Lekker ontspannen na een heerlijke vakantie.
Zo glad hebben we de Ijssel nog nooit gezien en zo weinig boten ook niet!
We hebben ondanks het slechte weer toch een heerlijke vakantie gehad we genieten nog elke dag van onze LOTUS